KriStyle

Kris dr stijl

woensdag, augustus 16, 2006

Weil ich mädchen bin

Dat er ongeveer 50 maand/week/tweemaandelijks en halfjaarlijks verschijnende vrouwenbladen bestaan bewijst al dat vrouwen anders zijn. Apart. Vaag. Moeilijk. Mysterieus. Het maakt niet uit hóe je het noemt, het feit is dat vrouwen ánders zijn. Verschillend van de man dus. Goed, dat riep waarschijnlijk een grote DUH op in menig gedachte(n?)kronkel.
Maar nu het volgende: mannen máken ons anders! Niet expres, niet bewust, maar ze zijn toch echt schuldig!
Zo heb ik de afgelopen weken toch van zeker vijf vriendjes gehoord dat 'vrouwen niet horen te poepen'... Nou krijg ik spontaan al moordneigingen als iemand mij vertelt dat 'iets niet hoort' (wat overigens in het Fries weer heel andere begrippen heeft, maar dat heeft meer met de, nogal apárte, Friese taal te maken: kijken = zien, luisteren = horen, etc.). Wat mijn punt hier nu is: vrouwen poepen dus niet, drinken geen bier en laten geen boeren, OMDAT dat volgens mánnen niet hoort. Logica?
Nog een voorbeeld: Afgelopen weekend moest ik in de kroeg naar de wc (uiteraard plassen! iets anders zou ik niet durven...! Dus.) Nou was het Lemsterweek en hadden ze voor die 60.000 vrouwelijke bezoekers wel 1 watercloset! Ik kan nu wel zes Blogs gaan wijten aan dit ongelovelijke feit, maar dat houden jullie even tegoed. Keuze voor een rij was echter snel gemaakt: het werd de met testosteron overgoten rij. Ik sta er nog geen halve minuut of wat krijg ik te horen? "Ga weg! En sterf!" Een logische vraag vanaf mijn kant was het welbekende 'Waarom?!' Een ontzettend logisch antwoord vanaf de mannelijke kant kwam: "Nou... Daarom!" (ooooh!) Na even doorgevraagd te hebben kwam het erop neer dat ik niet in de mannen-wc hoorde omdat ik geen piemel had. Serieus. Alsof ik, nadat ik dat te horen kreeg, spontaan dacht: ooh als ik geen piemel heb, hoef ik ook niet te plassen! Problem solved!
Uiteindelijk, voor wie het nog boeien kan, ik heb tóch daar geplast, die kerel hard gemept, en een leuke avond gehad. In die volgorde.
Maar voordat ik hierna alle mannen op m'n dak krijg: dankzij ándere mannen had ik een superavond! Veel gelachen, gedanst en uiteindelijk door een man thuisgebracht. Gelukkig zijn al die maand/week/tweemaandelijks en halfjaarlijks verschijnende vrouwenbladen het over één ding eens: Mannen, je kunt niet met of zonder ze. En mij rest niets meer dan toe te geven aan dit cliché.

11 Comments:

  • At 5:11 p.m., Blogger Tobias said…

    Tof stukje!

    Toch even een kritiekje, jij zei tegen mij dat je een man niet naar een gesloten wc wilde zien gaan omdat je dan WIST wat ie ging doen. M.a.w. jij wil ook niet zien dat een man gaat zitten scheiten! Hypocriet? Ik vind van wel. En dan nog iets, je verteld heel generaliserend terwijl dat geval van 'sterf!' behoorlijk eenzijdig was, beetje smaakmaken dus :P

    verder was het weer een leuke minuut leesvoer haha

     
  • At 5:39 p.m., Blogger Kris said…

    Smaakmaken is toch de bedoeling van een Blog? :-P De rest leg ik via msn wel ff uit, want als iemand mij hypocriet gaat noemen ga ik dat natuurlijk even verdedigen ;-)

     
  • At 11:10 a.m., Anonymous Demis said…

    Ik was erbij... :-) En als je naar de vrouwenwc was gegaan, dan had je 20 euro gevonden. Iets wat ik dus heb gedaan, maar ik hoefde maar op 3 vrouwen te wachten :-)

     
  • At 11:10 a.m., Anonymous demis said…

    Scheiten Toob?

     
  • At 9:07 p.m., Blogger Kris said…

    idd met ij. Heb ik em vergeven haha

     
  • At 1:33 p.m., Blogger Tobias said…

    scheit met niks :D

    mwahhh foutje moet kunnen toch :(

     
  • At 5:18 p.m., Anonymous Demis said…

    ...

     
  • At 9:31 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Whaa kris!!
    Ik ben het met je eens... missen als kiespijn of lol hebben als een walrus op een zandbank-glijbaan!!! dat is het met mannen!! dillema's! Gelukkig ken ik heel veel van die walrussen! en je weet 't he!!! Wij weten hoe het zit... MUHAHA!!!
    En toob, tot donderdag!!!! zullen deze gecompliseerde meisjes helemaal los gaan in dronten!!!
    liefs mij!!

     
  • At 9:32 p.m., Anonymous Nicole said…

    ow.. dat was ik!! haha maar wist je vast al!

     
  • At 10:24 p.m., Blogger Kris said…

    Zoooo en los gingen we!! muhahaha

     
  • At 5:49 p.m., Blogger Tobias said…

    gniffel :D

     

Een reactie plaatsen

<< Home