KriStyle

Kris dr stijl

woensdag, juni 28, 2006

Over de rooie

Ik heb vaak niet zoveel te doen (of niet zoveel zin iets te doen), maar toch wil ik mijn tijd nuttig besteden. Vanochtend heb ik dat gedaan door red hair facts te verzamelen, het zal je verbazen hoe bijzonder ik ben! Eat this blondies:
  • Mensen met rood haar hebben duidelijk dikker haar dan mensen met een andere haarkleur (dit wordt mijn nieuwe excuus als mijn haar weer eens niet wil 's ochtends...)
  • Zomer 2005 was rood haar in de mode (toch jammer dat ik daar nu pas achter kom)
  • Licht, vurig rood haar en licht rozerood blond haar heeft meestal een oranje basis en bij deze mensen kunnen de ogen alle kleuren hebben. (vandaar dat mijn ogen bij een blauw shirtje blauw lijken en in een groene trui heel groen)
  • Het perfecte kind heeft rood haar en groene ogen (dan voortaan toch maar groene shirtjes aan doen)
  • Rood haar sterft uit en wordt zeldzaam en een bezienswaardigheid in Nederland (van aandacht krijg ik nooit genoeg, wellicht neemt mdme Tussauds contact met me op?)
  • Mensen met rood haar hebben alle reden om uitermate voorzichtig te zijn in de zon: de huid van roodharigen is over het algemeen erg gevoelig voor zonnebrand. (Tell me something I dón't know... Speelde afgelopen weekend weer voor lichtbak...)
  • Meisjes met rode haren, die kunnen kussen, dat is niet mis (Altijd leuk om te horen. Tenzij het valszingende bouwvakkers betreft. Maar ik zou zeggen: wat niet baat, wie niet wint. Ofzo.)
  • Op zaterdag 24 september 2005 was er een Roodharigenmeeting. De winkeliers hadden van alles georganiseerd, van gratis tompoezen tot goedkope rode wijn en gratis fotoshoots. (Goooeeed, en waarom wist ik dit niet??!!)
  • Slechts 1% van de totale wereldbevolking is roodharig. (en ik maar denken dat mijn leven zo gewoontjes was, ik ben gewoon vét origineel! En met mij die 20 anderen die ik ken met rood haar! Goh, voel me bijna uniek!)
  • Roodharigen worden vaak betiteld als temperamentvol en sensueel. (Do I need to say more?)
  • Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen met rood haar meer pijn ervaren en hebben daarom meer verdoving nodig bij operaties of behandelingen. (en vanaf nu wil ik dus niemand meer horen lachen als ik mijn kleine teen stoot! Bij mij doet het gewoon nog veel meer pijn)
  • Historisch gezien zijn roodharigen altijd met vooroordelen en achterdocht behandeld. (Ben bij deze uitzondering op de regel: Nog nooit gepest ondanks mijn bril, beugel en rode haar, dus wederom uniek!)


Tenslotte nog drie 'feiten' die ik zelf ontdekt heb:

  1. Jongens met rood haar zijn 9 van de 10 keer lelij… Eh minder mooi. Maar vaak wel leuk! Kijk maar naar Ron en z’n familie (als in vriendje van Harry P.) en The Swedish Chef
  2. Roodharige (bekende) vrouwen zijn wél aantrekkelijk (of niet mannen ;-) : Nicole Kidman, Lindsay Lohan en Tiah Eckhardt (google maar ff)
  3. Als je ‘roodharige’ intikt bij Google kom je de meest ranzige ‘feiten’ tegen…

Trots en uniek als ik ben ga ik nu even mijn haar borstelen. Weescht niet getreurd als jij in de spiegel kijkt hoor! Je mag altijd stiekem even naar mij gluren... Snap ik best.

9 Comments:

  • At 12:20 p.m., Anonymous Demis said…

    tsssssssssssssss

     
  • At 12:24 p.m., Anonymous Demis said…

    ik ging ff kijken op de 3e van je 3 zelf gevonden feiten en... IEUW!! (Hitsige tieners krijgen spermadouche, hun hele gezicht zit onder het verse zaad!)

     
  • At 1:06 p.m., Blogger Tobias said…

    wtf dani?

     
  • At 3:24 p.m., Anonymous Demis said…

    google het zelf dan...

     
  • At 2:25 p.m., Blogger Tobias said…

    like i want to??? :P

     
  • At 11:08 p.m., Blogger Kris said…

    Ja toob dat wil je, want je hébt het al gegoogled, aamgezien je mij (en dani) weer es niet op mn woord geloofde. Puh :-P

     
  • At 1:11 p.m., Anonymous Tobias said…

    auw, nou je hebt me hoor :P

    Wel langs komen deze vakantie he:P Dan kan ik daarna nog weer bij jullie langs komen haha

     
  • At 9:00 a.m., Anonymous Nicole alias de kip said…

    Heeej kris! Jij met je zieke google-tips! Leer dat eens af!
    Maar pronk jij maar lekker met je rode haar! Dan doe ik normaal, oke?! Lijkt me tof! Spreek je snel!! doehoeeeggg!!! X

     
  • At 8:54 a.m., Anonymous Gea said…

    hmm, geluykkig zit rood wel in onze familie, wonee, dat loopt bij ons vanaf ons pap, bij hans niet echt veel rood in de familie he? (goed oefenen om roodharige kondjes te krijgen later ooit, help tegen uitsterven!!!)

     

Een reactie plaatsen

<< Home